top of page
  • Obrázek autoraMimiko

Jídelníček v těhotenství


Víte , že Vaše dítě vnímá chuť vašeho jídla prostřednictvím změn chuti plodové vody.

Pokud například jíte sladkosti (ovoce, marmelády, džem), vaše dítě na to reaguje pozitivně. Naopak potraviny s ostrou chutí a vůní, např. koření, česnek a cibule ve velkém množství, hořčice, černý pepř, nakládaná zelenina, uzené potraviny, vyvolávají u dítěte negativní reakci. Probereme, jaké potraviny byste měli vybírat, aby byly zdravé a zároveň chutné a pomáhaly formovat chuťové preference vašeho dítěte a samozřejmě i jeho fyzické zdraví.

Jezte častěji mléčné výrobky: tvaroh, zakysanou smetanu, přírodní jogurt. Do tvarohu a jogurtu přidejte čerstvé nebo mražené ovoce (podle sezóny): maliny, borůvky, jahody, červený a černý rybíz. Tímto způsobem budete vy i dítě zásobeni vápníkem i vitaminem C. Každý den si připravujte saláty z čerstvé zeleniny a nezapomeňte do salátu přidat sladkou papriku, bílé zelí, petržel, kopr, špenát. Zařaďte do svého jídelníčku luštěniny, které jsou bohaté na vitaminy skupiny B, kyselinu listovou, bílkoviny a vlákninu, a také celozrnné pečivo a trochu medu. Připravte si k snídani různé kaše a přidejte do nich sušené ovoce a ořechy. Čím pestřejší bude vaše strava, tím více výhod a potěšení z jídla budete mít vy i vaše dítě.


Podělte se s námi jaký jídelníček během těhotenství jste měla a na jaké produkty jste měli chuť během těhotenství ?


Pokud potřebujete poradit s výběrem ohledně postýlky nebo doplňku k dětskému pokojíčku rádi Vám s tom pomůžeme .

32 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Tipy na bezpečný spánek novorozence

Bezpečný spánek novorozence je velmi důležitý, aby se minimalizovalo riziko syndromu náhlého úmrtí kojence (SIDS). Níže jsou uvedeny některé tipy, jak zajistit bezpečný spánek pro novorozence: 1️⃣ Pol

Comments


bottom of page